دشمنی ما با آمریکا پابرجاست/ ضرورت مشارکت همگانی در تربیت نسل آینده‌ساز

امام جمعه دیّر با اشاره به دشمنی تاریخی با آمریکا به دلیل جنگ تحمیلی و شهادت جوانان کشور، سخنان رئیس‌جمهور درباره برادری با آمریکا را شوخی تلقی کرده و اعلام کرد که برخی از این سخنان سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش موج دیّر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: ساده زیستی، خوش اخلاقی و گشاده رویی، خوش معاشرت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های اخلاقی پیامبر بود.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه پیامبر در عین فروتنی، تواضع‌اش همراه با ذلت نبود، افزود: پیامبر نسبت به مؤمنین مهربان و در هدایت آنها حریص بود.

حسینی با بیان اینکه پیامبر دیر خشمگین و زود راضی می‌شد، ادامه داد: اگر نسبت به دین و ارزش‌ها اهانتی صورت می‌گرفت آثار خشم در چهره پیامبر نمایان می‌شد اما هیچ گاه نسبت به برخوردی که با خودش می‌شد، ناراحت نمی‌شد.

وی عنوان کرد: پیغمبر و یارانش با کسانی که با اسلام و مسلمین سر جنگ داشتند سخت برخورد می‌کردند اما بین مؤمنین رحمت داشتند.

خطیب نمازجمعه دیّر با تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع)، خاطرنشان کرد: در اعمال و رفتار خود زینت این امام بزرگوار باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار عزاداری برای اهلبیت در مناسبت‌های اعیاد نیز باید شاد باشیم، تاکید کرد: جامعه ما به شادی سالم و بدون گناه نیاز دارد و اگر این مهم را فراهم نکنیم جوانان ما به سمت برنامه‌های دیگر می‌روند.

حسینی با تبریک سالروز اقامه اولین نمازجمعه توسط پیامبر اسلام (ص)، گفت: پیامبر بعد از هجرت به مدینه دو کار اساسی انجام داد یکی ساخت مسجد و دیگری اقامه نمازجمعه بود، بنابراین ما نیز با حضور در مساجد و نمازجمعه قدردانی خود را از این دو نعمت نشان دهیم.

وی با اشاره به روز وقف، ابراز کرد: بسیاری از بناهای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و اماکن دینی و مذهبی و کارهای عام المنفعه از ناحیه موقوفات و سنت حسنه وقف ایجاد شده اند و نباید بگذاریم این سنت به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه دیّر با تاکید بر لزوم وقف بر اساس نیازمندی‌های جامعه، بیان کرد: متأسفانه یک مرکز قرآنی در شهر و شهرستان ما برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد. در زمینه فضاهای آموزشی و بهداشتی و درمانی نیز باید وقف انجام شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای به فراموشی سپرده شدن هویت امت اسلامی، اظهار کرد: در مجالس باید بر روی هویت اسلامی تاکید شود. مرزهای جغرافیایی حقیقت و هویت اسلامی را تغییر نمی‌دهند. عزت امت اسلامی با حفظ وحدت محقق می‌شود.

حسینی تاکید کرد: در مقابل طراحی‌های دشمن و اقداماتی که بعضی‌ها نادانسته بین شیعه و سنی انجام می‌دهند و برخی هم آگاهانه در زمین دشمن بازی می‌کنند باید ایستادگی کرد. یکی از واجبات قطعی ما حمایت از ملت مظلوم غزه و فلسطین است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: هر ملتی باید افتخارات خود را زنده نگه دارد و جنگ هشت ساله و دفاع مقدس از بزرگترین افتخارات ملت ما است.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه ما با آمریکایی‌ها که جوانان ما را به شهادت رساندند و هشت سال ما را گرفتار جنگ کردند، دشمنی داریم، ابراز کرد: برداشت من این است که سخنی که رئیس جمهور مبنی بر برادری با آمریکا گفتند شوخی بود منتها بعضی‌ها سو استفاده کردند ولی آمریکایی‌ها دچار توهم شدند و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما کاری به حرف‌هایی که زده می‌شود نداریم و این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود.

وی عنوان کرد: ما یک جنگ نابرابر هشت ساله را با عزت و سربلندی پشت سر گذاشتیم. چرا این دفاع مقدسمان را تابلو نکنیم و به نسل جوان منتقل نکنیم. باید با بیان خاطرات دفاع مقدس، جلوی تحریفات را بگیریم.

امام جمعه دیّر با تاکید بر اینکه باید از گنجینه دفاع مقدس برداشت و عوامل پیروزی در دفاع مقدس را مطرح کنیم، گفت: فرهنگ بسیجی و مقاومت و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و ایثارگری و شهادت طلبی ما به همه جهان صادر شده است و امروز ایران اسلامی با صلابت تر از گذشته در مقابل دشمنان ایستاده است.

خطیب نمازجمعه دیّر با تبریک بازگشایی مدارس، گفت: مسئله تربیت نسل آینده ساز مسئولیت سنگینی است. تربیت انسان‌هایی متدین، متفکر، خلاق، با روحیه جهادی بر عهده آموزش و پرورش است اما این نهاد به تنهایی از عهده این مسئولیت برنمی آید و همه مردم و خانواده‌ها و مسئولین باید کمک کنند.

وی با بیان اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده است، ابراز کرد: مدارس براساس قانون برای ثبت نام دانش آموزان نباید پول بگیرند اما کسانی که توانایی دارند هرچند اندک برای تقویت دانش آموزان خود به مدارس کمک کنند.

حسینی یادآور شد: اگر در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری نکنیم بعدها باید برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی فرزندان خود میلیون‌ها تومان هزینه کنیم.

وی با اشاره به حوادث اخیر در لبنان، انفجار دستگاه‌های ارتباطی و پیجر در این کشور را محکوم کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای غربی خطوط قرمز را زیر پا می‌گذارد و از طریق یک ابزار غیرنظامی، نسل کشی و قتل عام صورت داد.

امام جمعه دیّر بیان داشت: برخلاف تصور رژیم صهیونیستی که دنبال گرفتن پشتوانه از حزب الله بود اما همبستگی خوبی در لبنان شاهد بودیم و تیر دشمن به سنگ خورد.

وی به بیانات دبیرکل حزب الله لبنان اشاره کرد و افزود: صداقت ایشان و ایمان و معنویت مجاهدان لبنانی همان روحیه رزمندگان ما در دفاع مقدس است.

حسینی عنوان کرد: در صورتی که اسرائیل بخواهد برای لبنان کمربند امنیتی ایجاد کند به تله و کمین برای خودش تبدیل خواهد شد و در باتلاق گرفتار می‌شود.

انتهای خبر/