اجرای ۲۰۰ برنامه و اقدامات گسترده محرومیت‌زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان دیّر

فرمانده سپاه شهرستان دیّر در نشست خبری اعلام کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در این شهرستان برگزار و علاوه بر این، اقدامات گسترده‌ای در حوزه محرومیت‌زدایی با هدف کمک به نیازمندان انجام خواهد شد.

به گزارش موج دیّر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه‌السلام شهرستان‌دیّر عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس ضمن تقدیر از خبرنگاران، این ایام را به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) تبریک گفت و اظهار داشت: تقارن این مناسبت با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، یادآور وحدت ملت ما حول محور ولایت و پیروی از فرامین امام راحل است.

فرمانده سپاه دیّر با تاکید بر اهمیت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام، از ۱۱۲ شهید دفاع مقدس شهرستان دیّر سخن گفت و افزود: بیش از ۷۰ درصد از این شهدا، در خط مقدم جبهه‌های نبرد حضور داشتند. همچنین از این شهرستان، بیش از ۳۵۰۰ نفر به جبهه‌ها اعزام شدند که ۵۰۰ نفر از آن‌ها به درجه جانبازی و ۱۳ نفر به افتخار آزادگی نائل آمدند.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس و تلاش‌های معاونت فرهنگی هنری سپاه شهرستان دیّر افزود: طی سال‌های اخیر بیش از ۲۵ عنوان کتاب با محوریت شهدای شهرستان تألیف شده است که در هفته دفاع مقدس سال جاری ۸ کتاب جدید با موضوع شهدا رونمایی خواهد شد.

حسینی نیا همچنین با معرفی شهدای شاخص سال جاری در این شهرستان، از جمله روحانی شهید حاج قاسم کاظمی شهید شاخص شهرستان به اقدامات صورت‌گرفته برای بزرگداشت شهدای شاخص پرداخت و خاطرنشان کرد: مستندهایی چون «مهمان باغ رضوان» و برنامه‌های فرهنگی دیگر به منظور گرامیداشت یاد این شهدا در حال اجرا است.

پیشگیری از تحریف دفاع مقدس یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بود که فرمانده سپاه به آن اشاره کرد و گفت: مرکز آرشیو و اسناد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان دیّر بیش از ۳۰۰ هزار سند مرتبط با شهدا و رزمندگان را گردآوری و طبقه‌بندی کرده است و در ۶ مهرماه نمایشگاهی از دستاوردهای این مرکز برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس و حضور رزمندگان دفاع مقدس در مدارس به منظور نقل خاطرات و پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان خبر داد و افزود: اردوهای راهیان نور نیز به عنوان یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی هر ساله با استقبال گسترده دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

در ادامه، به برنامه‌های متنوع هفته دفاع مقدس اشاره شد که از جمله آن‌ها می‌توان به اجتماع بزرگ رزمندگان، تجلیل از همسران رزمندگان، رونمایی از کتاب‌های جدید، برپایی اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی، و برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر دفاع مقدس در مدارس اشاره کرد.

اقدامات گسترده در حوزه محرومیت‌زدایی همزمان با هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه شهرستان دیّر در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی در این شهرستان، از توزیع ۱۳۰ کولر گازی بین مددجویان کمیته امداد خبر داد و اعلام کرد: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان انجام شده است که بخش اعظم آن توزیع شده و مابقی در هفته دفاع مقدس توزیع خواهد شد.

وی همچنین به توزیع بیش از صدها بسته نوشت‌افزار بین نیازمندان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در هفته گذشته حوزه‌های مقاومت بسیج با استفاده از ظرفیت خیرین بسته های نوشت افزاری با اعتباری ۳۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان توزیع کرده اند.

حسینی نیا در ادامه اقدامات محرومیت‌زدایی به رنگ‌آمیزی و شستشوی ۲۰ مدرسه توسط گروه های جهادی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی انجام شده است و همچنین تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به زودی امضا خواهد شد.

وی با تاکید بر کمک به نیازمندان و خانواده‌های کم‌درآمد، اظهار داشت: تهیه لوازم خانگی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین هزینه درمان نیازمندان به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون کمک شده است.

فرمانده سپاه شهرستان دیّر به همکاری این نهاد با اداره آبفا نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات آب و فاضلاب شهرستان، اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. همچنین آسفالت روستاهای بنای راشد و حسن‌آباد با اعتباری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و آسفالت مسیر شاهزاده ابوالقاسم با اعتباری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی به کمک‌های دیگر سپاه در زمینه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: در این راستا ۴۰۰ متر مربع ایزوگام نیز برای کمک به محرومین منطقه تهیه شده است.

حسینی نیا در پایان با تاکید بر شعار «در راه فتح قله‌ایم» که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: با تلاش و همت و پشتکار، باید مسیر شروع‌شده توسط شهدا و رزمندگان را تا فتح قله ادامه دهیم و در این راه ناامیدی و خستگی جایی ندارد.

انتهای خبر/