معاون سیاسی استاندار از حق مردم شهرستان‌های جنوبی دفاع کند/ افتتاح پروژه‌های نیمه‌کامل هفته دولت به تأخیر بیفتد تا از حاشیه‌ها جلوگیری شود

امام جمعه دیر با انتقاد از شرایط مندرج در آگهی جذب نیرو در مجتمع گاز پارس جنوبی که شامل استان‌های همجوار هم شده است، گفت: ما در راستای دفاع از حق مردم شهرستان دیر و شهرستان‌های جنوبی استان پیگیری‌هایی کرده‌ایم، مسؤولین استان هم پیگیری کرده‌اند. از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم درخواست داریم با تمام توان از حق مردم شهرستان‌های جنوبی دفاع کنند تا مردم و جوانان منطقه متضرر نشوند.

به گزارش موج دیّر، وی خواستار درس گرفتن از ویژگی‌های َشهید رجایی، باهنر و رئیسی شد و عنوان کرد: تجلیل از این شهیدان تجلیل از یک جریان فکری است و امیدواریم دولتمردان و رئیس جمهور از این شهدا درس و الهام بگیرند.امام جمعه دیر با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای گزارش خدمات یکساله دولت به مردم است، بیان داشت: اگر این خدمات بیان نشود طبعاً مردم ناامید می‌شوند و دشمن از رهگذر عدم اطلاع‌رسانی ما بحث ناکارآمدی نظام را دنبال می‌کند بنابراین اطلاع رسانی یک وظیفه است و پای نظام اسلامی در میان است.

وی ادامه داد: جزئیات پیشرفت پروژه‌ها به مردم گفته شود و پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بدون حاشیه باشد و اگر پروژه‌ای واقعاً هنوز کامل نیست، سعی شود تکمیل شود. دولت‌ها به جمهوری اسلامی تعلق دارند و اگر پروژه‌ای کامل نیست بگذارید در ماه‌های آینده تکمیل و به بهره برداری برسد و خیلی شتاب نکنید.

حسینی با اشاره به رأی اعتماد مجلس به تمام وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، خاطرنشان کرد: مجلس در راستای تشکیل دولت وفاق ملی با وجود نقدهایی که روی برخی از وزرا وجود داشت قدم دوم را برداشت و به همه آنها رأی داد که امیدواریم دولت و مجلس کنار هم با وفاق و تعامل سازنده بتوانند مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کنند.

وی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را اولویت اول دانست و گفت: مقام معظم رهبری همواره از دولت‌ها حمایت کرده و ایشان طبق قانون اساسی بر چند وزیر باید نظر داشته باشند و بر روی سایر وزرا نظری ندارند اما گاهی اوقات در قالب مشورت توصیه‌ای می‌کنند اما بعضی‌ها این گونه مطرح می‌کنند که همه چیز به دستور ایشان است در حالی که این گونه نبوده است.

حسینی عنوان کرد: بعضی‌ها در فضای مجازی می‌گویند این دولت، دولت پزشکیان نیست در حالی که دولتی که معرفی شده دولت ایشان است و در بحث عملکرد هم ایشان باید در قبال وزرایشان پاسخگو باشند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه نهاد نمازجمعه مانند گذشته دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه را سرلوحه خود قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: در آینده هر جا که نیاز باشد نسبت به دولت چهاردهم نقد منصفانه می‌کنیم و اگر جایی هم نیاز به دفاع باشد واقع‌بینانه دفاع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه وزرای دولت چهاردهم اولویت‌های مردم را دنبال کنند، یادآور شد: خدمت به محرومان، کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و ادامه دادن سیاست‌های دولت شهید رئیسی در ارتباط با همسایگان سرلوحه دولت جدید باشد و دولت‌هایی که نسبت به ایران احترام متقابل دارند و براساس منافع مشترک می‌خواهند ارتباط داشته باشند، استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همه از دولت حمایت کرده اند و اینکه بگویند دولت اختیاری ندارد، درست نیست، خاطرنشان کرد: دولت جدید برنامه سند چشم انداز و سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون ۵ ساله و برنامه هفتم را عملیاتی کند و با عملیاتی کردن این برنامه‌ها پیشرفت مملکت حاصل شود.

وی با نامربوط خواندن سخن برخی افراد که این دولت را آخرین امید ملت می‌دانند، گفت: این چه حرف نامربوطی است، بالاخره دولت‌های مختلف موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی داشته اند. ما امیدمان به خداست. همه دولت‌ها تلاش کرده اند این دولت هم تلاش کند که موفقیت دولت، موفقیت همگان است اما اگر موفق نشد به معنای این نیست که مردم زانوی غم بغل بگیرند که همه چیز تمام است.

امام جمعه دیر با انتقاد از شرایط مندرج در آگهی جذب نیرو در مجتمع گاز پارس جنوبی که شامل استان‌های همجوار هم شده است، بیان کرد: ما در راستای دفاع از حق مردم شهرستان دیر و شهرستان‌های جنوبی استان پیگیری‌هایی کرده‌ایم، مسؤولین استان هم پیگیری کرده‌اند. از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم درخواست داریم با تمام توان از حق مردم شهرستان‌های جنوبی دفاع کنند تا مردم و جوانان منطقه متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار بحرانی‌های جدید شده است، ابراز کرد: بعد از گذشت ۳ هفته از شهادت شهید هنیه، ترس و نگرانی از انتقام ایران و جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.

حسینی یادآور شد: عملیات بمب‌گذاری در قلب تل‌آویو نشان می‌دهد از گنبد آهنین و دیوارهایی که کشیده‌اند کاری ساخته نیست و نیروهای مقاومت در عمق این رژیم عملیات انجام می‌دهند، از طرفی انتقام ایران هم انجام می‌شود و همه محاسبات این رژیم برهم خواهد زد.

وی در پایان با اشاره به مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان، گفت: از خدمات فرمانده سابق تجلیل و به فرمانده جدید خوشامد می‌گوئیم و آرزوی موفقیت داریم.

انتهای خبر/