بهزیستی دیّر؛ بدون مددجوی پشت نوبتی و ارائه تسهیلات گسترده

سیرانوش دارایی، رئیس بهزیستی شهرستان دیّر، در نشست خبری اعلام کرد که بهزیستی دیّر هیچ مددجویی پشت نوبتی ندارد.

به گزارش موج دیّر، سیرانوش دارایی رئیس بهزیستی شهرستان دیّر در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی با اعلام اینکه بهزیستی دیّر هیچ مددجویی پشت نوبتی ندارد اظهار داشت: افرادی که تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند در دو بخش مستمر و غیرمستمر هستند. خدمات مستمر شامل پرداخت ماهیانه و خدمات غیر مستمر شامل ارائه کمک هزینه معیشت به نیازمندان است. مبلغ مستمری ماهیانه مددجویان بهزیستی بر اساس پرونده‌های کمیته توانبخشی و گزارشات مداخلات مددکاری، از جمله تعداد افراد خانوار، تعیین می‌شود.

دارایی با اشاره به هفته بهزیستی، این هفته را فرصتی برای بیان خدمات این نهاد به جامعه هدف و مردم دانست و افزود: یکی از طرح‌های این مجموعه توانمندسازی خانوارها و اشتغال‌زایی است. سال گذشته، مبلغ ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات اعتباری در بخش اشتغال‌زایی برای ۱۹۰ نفر تخصیص و پرداخت شد.

رئیس بهزیستی شهرستان دیّر از دیگر طرح‌های این نهاد یاد کرد و گفت: پرداخت ۱۰۰ درصدی بیمه پیش‌فرمایی و کارفرمایی، مجوز استخدام معلولان در ادارات، پرداخت کمک مسکن و اجاره بها در قالب وام و تسهیلات، و خدمات به معتادان بهبودیافته از دیگر طرح‌ها در شهرستان دیّر است، همچنین، طرح غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب زیر ۶ سال، ارائه خدمات اورژانس اجتماعی در ۵۵۰ عملیات، مناسب‌سازی معلولین در منزل، و پرداخت حق پرستار از خدمات این اداره در سال گذشته بوده است.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۲۶۰ معلول جسمی حرکتی، ذهنی، شنوایی و بینایی و اعصاب و روان در شهرستان دیر از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند و ۳۰۰۰ نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان دیّر قرار دارند. برای ساخت مسکن امسال، ۲۰۰ میلیون تومان وام و تسهیلات با ۴ درصد کارمزد به مددجویان پرداخت می‌شود.

دارایی اشاره کرد: ۱۹۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان دیّر فاقد مسکن و ۱۱۵ خانوار نیز اجاره‌نشین هستند.

وی از افراد خیر و خیرخواه تقاضا کرد تا برای کمک به مددجویان بهزیستی و مشارکت در امر خیر، بهزیستی شهرستان دیّر را یاری دهند.

رئیس بهزیستی دیّر گفت: در شهرستان دیّر، ۳ مؤسسه خیریه و ۴ مرکز مثبت زندگی فعال و راه‌اندازی شده است.

انتهای خبر/