نماز جمعه نمایشگر اقتدار و همبستگی جامعه اسلامی است/فعالیت‌ها به نماز جمعه محدود نمی‌شود

امام جمعه دیّر گفت: حضور مردم در نماز جمعه، عاملی مهم برای نمایش اقتدار جامعه اسلامی است.

به گزارش موج دیّر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیّر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته نماز جمعه، با تقدیر و تشکر از انعکاس اخبار و فعالیت‌های نهاد امام جمعه در طول سال از خبرنگاران به اهمیت این فریضه الهی پرداخت و یادآور شد: پنجم مردادماه، اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی برگزار شد و به عنوان روز اقامه نمازجمعه در تقویم ثبت شده است.

امام جمعه دیّر اظهار داشت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت هفته نماز جمعه با شعار محوری «نماز جمعه؛ پایگاه خدمت» تدارک دیده شده است. این برنامه‌ها با هدف تقویت جایگاه نماز جمعه و تبیین جایگاه والای این فریضه الهی طراحی شده‌اند.

وی با اشاره به روایات متعدد درباره نماز جمعه، این فریضه را یکی از مهم‌ترین و استثنایی‌ترین عبادات در اسلام دانست و تاکید کرد: یکی از کارکردهای اصلی نماز جمعه، آوردن مردم به صحنه و حضور آنان در نماز جمعه است که این حضور، نمایشگر وحدت و همدلی مردم، نشانه پیوند استوار آنان با رهبری و نمایشگر اقتدار جامعه اسلامی می‌باشد.

حسینی افزود: نماز جمعه نه تنها محلی برای عبادت، بلکه سخنگاه جامعه نیز هست که هر هفته به مسائل و مشکلات جهان اسلام می‌پردازد و نمازگزاران را به همبستگی با مظلومان و مقابله با ظالمان دعوت می‌کند.

امام جمعه دیّر تاکید کرد: یکی از وظایف امام جمعه، امیدآفرینی و پاسخگویی به شبهات و سیاه‌نمایی‌های دشمنان است که سعی در ایجاد یأس در جامعه دارند.

وی اظهار داشت: نماز جمعه از دو جنبه وحدت‌آفرینی و امیدآفرینی برخوردار است و حضور مردم در این فریضه، عاملی مهم برای نمایش اقتدار جامعه اسلامی و ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولین می‌باشد.

امام جمعه دیّر با تأکید کرد بر اینکه فعالیت‌های وی صرفاً به روز جمعه محدود نمی‌شود گفت: در طول هفته بخش عمده‌ای از مشکلات مردم را از دستگاه‌های مرتبط پیگیری می‌‌کنیم.

وی نماز جمعه را به عنوان سنگری معنوی در مقابل دشمنان جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: دشمنان امروز سعی دارند به افکار مردم نفوذ کنند و نقش امام جمعه در تبیین و روشنگری این مسائل بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/