مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش و مهارت است

حسین درویشی رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر گفت: مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش و مهارت به جوانان جویای کار و متقاضیان مهارت آموزی جهت ایجاد و ارتقا مهارت است.

به گزارش موج دیر، حسین درویشی رئیس فنی و حرفه ای شهرستان دیر در جلسه شورای اداری با گرامیداشت هفته کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: از آنجایی که موضوع بیکاری از مهم‌ترین مسائل و مشکلات جامعه امروزی است و از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز جویندگان بوده است آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمای انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار و کمک به رفع معضل بیکاری ایفا می‌نماید.

درویشی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر با ۵ کارگاه آموزشی دولتی و ۱۰ کارگاه روستایی در حوزه صنعت، خدمات کشاورزی و فرهنگ و هنر دارد گفت: سالانه بیش از ۱۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان دیر را با ارائه مدرک آموزشی مهارتی توانمند می‌کند.

وی افزود: حرفه آموزش‌ها شامل فناوری اطلاعات، برق صنعتی، عمران، ایمنی و بهداشت، صنایع دستی، طراحی و دوخت، شیلات، آبزی پروری، حسابداری، مکانیک، کشاورزی و چندین مهارت‌های دیگر در سطح شهرستان برگزار کرده است که برگزاری این دوره‌ها بر اساس نیاز شهرستان خواهد بود.

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان دیر ادامه داد: محور اساسی آموزش فنی حرفه شهرستان دیر در سال ۱۴۰۲ در راستای مهار تورم و رشد تولید و نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اجرای طرح توانمندسازی و آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی با رویکرد اشتغال پایدار است.

درویشی مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش و مهارت به جوانان جویای کار و متقاضیان مهارت آموزی جهت ایجاد و ارتقا مهارت دانست و تصریح کرد: در شهرستان دیر در بخش خصوصی ۱۰ آموزشگاه آزاد دایر است.

وی با بیان اینکه در عملکرد آموزشی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر بین مراکز استان رتبه دوم کسب کرده است خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۱۹ رویکرد متفاوت آموزش خود را از جمله آسیب‌های اجتماعی، مرکز ثابت و سیار شهری، روستایی، عشایر، دانشگاه، پادگان، صنایع اصناف و کمپ ترک اعتیاد دنبال می‌کند.

انتهای خبر/