پروژه تکثیر لارو میگو در شهرستان دیر افتتاح شد

پروژه مدرن تکثیر میگو با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه لارو در شهرستان دیر افتتاح شد.

به گزارش موج دیر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور روز چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه تکثیر میگو در شهرستان دیر اظهار کرد: محوری‌ترین برنامه وزارت کشور پرداختن به زنجیره‌های ارزش و توسعه در استان‌ها است که با کمک گروه کاری امسال شاهد تحول بنیادین و ایجاد رونق زنجیره‌های ارزش در این حوزه هستیم.

محسن کوشش‌تبار افزود: استان بوشهر در بخش توسعه دریا محور و صادرات و واردات گام‌های مهمی برداشته است.

وی ادامه داد: فعالیت بخش خصوصی مرکز تکثیر لارو میگو در شهرستان دیر نمونه بارزی از شتاب توسعه طرح‌های اقتصادی در جنوب استان بوشهر است و نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: صادرات میگو بخش مهم زنجیره ارزش این مزیت رقابتی است که شناسایی، مطالعه و توسعه زنجیره ارزش راهبردی از اولویت برنامه‌های وزارت کشور در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش رقابت‌پذیر در همه استان‌ها شناسایی شده خواستار تکمیل زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر شد.

فرماندار دیر گفت: پروژه مدرن تکثیر لارو میگو در زیربنای ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ میلیون قطعه لارو میگو با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

یونس باربرز افزود: افتتاح پروژه مدرن تکثیر لارو میگو زمینه اشتغال ۲۵ نفر را در منطقه به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی در خصوص واگذاری اراضی برای پرورش میگو اظهار کرد: در زمان حاضر ۲ هزار هکتار از اراضی پرورش میگو در محدوده بردخون شهرستان دیر با کمک سازمان محیط زیست در حال پیگیری و واگذاری به شیلات است.

فرماندار دیر گفت: احداث اسکله صیادی شهرداری و نصب ایستگاه آتش‌نشانی و آتشخوار و سایر تجهیزات شیلات از نیازهای اساسی این شهرستان است./ ایرنا