صادرات ۸ هزار و ۹۲۴ تن کالا‌ی سردخانه‌ای از بندر دیر

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: از مجموع تخلیه و بارگیری در بندر دیر ۸ هزار و ۹۲۴ تن مربوط به صادرات کالا‌های سردخانه‌ای است.

به گزارش موج دیر، راحله پورمحمد رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸۷ هزار تن کالا در بندر دیر تخلیه و بارگیری شد، اظهار داشت: از مجموع تخلیه و بارگیری در بندر دیر ۸ هزار و ۹۲۴ تن مربوط به صادرات کالا‌های سردخانه‌ای و مجموع واردات نیز ۵۰۴ تن گزارش شده است.

وی افزود: مجموع تردد شناور‌های فلزی در حوزه صادرات ۷۸۷ فروند شناور بود که عمده آن‌ها در مسیر بندر الروئیس قطر تردد داشتند.

پورمحمد اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته تا به امروز در موضوع ساماندهی شناور‌های سفاری و جایگزینی آن‌ها تاکنون ۲۰ شناور ساماندهی شدند.

این مقام مسؤول ادامه داد: در حوزه زیرساختی نیز قراردادی ۱۸ ماهه برای ساخت ۴ پست اسکله رمپ در بندر دیر منعقد شده که با اتمام عملیات اجرایی آن شرایط برای پهلوگیری ۱۴ لندیگرافت مهیا می‌شود.

این مقام مذکور با اشاره به وجود ۲ پست اسکله رمپ در بندر دیر اعلام داشت: ساخت چهار پست اسکله رمپ جدید در بندر دیر اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای خبر/