مراکز دینی و فرهنگی تقویت شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید مراکز دینی و فرهنگی اصیلی که نقش ویژه‌ای در جامعه دارند تقویت و احیا شوند.

به گزارش موج دیر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: فرهنگ، ریشه و اساس و زیر بنای هرکاری است و در ابتدای هرکاری باید فرهنگ سازی کرد.

وی با بیان اینکه نباید فرهنگ را در گردونه مدیرتی و تمام مراحل زندگی مان عقب بیندازیم ادامه داد: جایگاه فرهنگ در پیش متولیان این امر کمتر توجه شد و این خطای راهبردی ما بود.

افروغ افزود: اگر در رابطه خود با فرهنگ کمی تأمل کنیم و خانواده و زن و حیا جایگاه خود را پیدا کنند ابزاری برای دشمن نمی‌شود که از آن سو استفاده کند و چالش ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: ما به دنبال کار موثر هستیم و نیاز به یک پایش داریم که الویت بندی کند.

وی در حوزه فرهنگ الویت اول را فرهنگ خانواده دانست و گفت: اگر دشمن بتواند خانواده را بپاشد، به طبع آن ولی فقیه و انقلاب اسلامی را هم مورد هجمه قرار می‌دهد.

افروغ افزود: درست است که در کشور ما مشکلات مسکن و تورم وجود دارد اما باید برای ترویج ازدواج برنامه‌ریزی کنیم چراکه کلان ترین مسئله جامعه ما ازدواج است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: باید مراکز دینی و فرهنگی اصیلی که نقش ویژه‌ای در جامعه دارند تقویت و احیا شوند.

انتهای خبر/