آزمون استخدامی برای جذب معلم ۸ اردیبهشت۱۴۰۲

معاون برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و شروع ثبت‌نام از آخر این هفته است.

به گزارش موج دیّر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با بیان اینکه در سال آینده با سونامی بازنشستگی روبه رو هستیم و حدود ۸۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی داریم گفت: برآورد ما این است که از این تعداد ۲۰ درصد بمانند و استمرار خدمت دهند و حدود ۷۰ هزار نفر بازنشسته شوند. راهکار مطلوب ما این است که خروجی دانشگاه فرهنگیان، جایگزین شوند اما اکنون میزان خروجی‌ها کفاف نیاز آموزش و پرورش را نمی‌دهد. هرچند حمایت‌های جدی برای ارتقای زیرساخت‌ها انجام دادیم اما هنوز کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها آزمون استخدامی بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است تا از این چالش عبور کنیم. آزمون پیش رو تغییرات جدی پیدا کرده و منجر به شناسایی و جذب نیروی باکیفیت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی ما این بود که آزمون استخدامی در اسفندماه برگزارشود که به سال ۱۴۰۲ موکول شد تا هم فرصت مطالعاتی وجود داشته باشد و هم با اختلالی در آزمون به جهت تعطیلی مراکز آموزشی مواجه نشویم. آزمون را ۸ اردیبهشت سال آینده یعنی اولین فرصت بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم. ثبت نام از پایان هفته یعنی نهم یا دهم اسفندماه شروع و مختص جذب آموزگاران ابتدایی است.

ستاری فرد افزود: در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ آموزگار دوره ابتدایی، استثنایی، عشایری و مرزی جذب خواهند شد.

وی درباره تغییرات آزمون گفت: منابع و مواد آزمونی اصلاح شده‌اند که اطلاع رسانی می‌شود. فرایند مصاحبه و گزینش و موارد امتیاز آور در ۲۳ حیطه به صورت کامل مشخص شده است. به دنبال آن هستیم در ارزیابی تکمیلی یا همان مصاحبه بتوانیم از ظرفیت نیروی غیر بومی ارزیابان حرفه ای استفاده کنیم. قبلا مصاحبه‌ها در سطح استانی انجام می‌شد. به دنبال تربیت ارزیابان حرفه ای هستیم. تغییر دیگر مربوط به “سن” است. قبلا تفکیکی برای مدرک ارشد وجود داشت اما این را برداشته‌ایم و امسال طبق قانون، حداقل سن ۲۰ و حداکثر سن ۴۰ سال است تا بتوانیم دهه شصتی ها را هم در آزمون شاهد باشیم./ ایسنا