افزایش ۳۴ درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای موتورسواران در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های تصادف موتورسیکلت در استان افزایش یافته است گفت: ۳۴ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در ۹ ماه امسال مربوط به موتورسیکلت‌ها است.

به گزارش موج دیر، عبدالکریم اخترشناس صبح امروز در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات در بوشهر از افزایش تصادفات در جاده‌های استان در ۹ ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: تصادفات در محورهای مواصلاتی استان بوشهر در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصادفات خودروهای سواری تندرو حامل کالا خارجی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تصادفات خودروهای تندرو مسموم به شوتی در ۹ ماه امسال رشد ۲۵ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات موتورسیکلت در جاده‌ها به ویژه محورهای روستایی خاطر نشان کرد: از مجموع تصادفات فوتی در ۹ ماه امسال سهم موتورسیکلت‌ها ۳۴ درصد است که نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

اخترشناس افزایش تردد خودروها در جاده‌های استان بوشهر را یادآور شد و گفت: طی ۹ ماهه امسال تردد خودروها در جاده‌های استان بوشهر ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۷ میلیون و ۹۲۶ هزار تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان بوشهر ثبت شده است افزود: این مهم نوید افزایش حضور گردشگر در ایام تعطیلات پیش‌رو به استان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به اجرا پروژه‌ها در محورهای استان پرداخت و خاطر نشان کرد: ، ۵۲ پروژه فعال یا در دست مناقصه راه روستایی و ۱۵۰ پروژه راهداری یا حمل و نقلی در استان فعال است که اعتبار آنها ۵۰۰ میلیارد تومان است./ تسنیم